nike skor baklänges förenlig med alla de

baklänges förenlig med alla de senaste nvidia gpus

på gdc 2014, microsoft och nvidia har tagit av locket från directx 12 nya api – och som lovar att leverera låg nivå, mantel som latencies med kraftigt förbättrade prestanda och överlägsna hårdvara) jämfört med dx11.ännu bättre, directx 12 (och d3d 12) är förenligt med praktiskt taget varenda gpu baklänges från gtx 400 fram till i dag.

microsoft har offentliggjort en blogg post och åtföljande api – prov som visar hur mycket mer kraftfull programvara är, även i detta tidiga alfa – scenen.microsoft blogg post är ovanligt öppet om bristerna i den nuvarande api – och erkänner att dx11 är dåligt multithreaded och att vissa antaganden standarden gör om dess underliggande hårdvara är synnerligen ineffektivt.

se hur, i dx11, hela den arbetsbörda som hänger på en tråd med extremt lågt utnyttjande på andra kläder?det är ett problem med kärnan läge förare som trafikerar samma tråd som spelet och d3d skikt, inte så mycket för andra trådar för att göra.den andra diagram visar hur genom att dela arbetsbörda nike skor n jämnare spelet kan slå mycket lägre latencies.bättre latencies leder direkt till högre bildhastigheter.

3dmark nike skor dx11

detta par screenshots illustrerar den modellen.totala cpu är drastiskt i dx12 genom att på ett effektivt sätt omfördela data över alla kärnor.intressant nog, medan dessa två – screen – är samma ram, är de som använder samma belysnings – modell.inget nytt om huruvida det som orsakas av dx12 alfa – status, eller om det som ett resultat av andra belysning förändringar och program uppdateringar.

os och gpu supportone av överraskning tillkännagivanden på visar att nvidia kommer att stödja dx12 på varje fermi, kepler, och maxwell klass gpu.det betyder nästan varje gtx 400, 500, 600 serie kort kommer att stödjas.intressant nog, amd är nödvändigtvis efter passar företaget ha nike skor r angivit att den kommer att stödja dx12 på alla gcn baserade hårdvara, men har angett om hd 6000 eller hd 5000 kort kommer att ingå i det.

som för oss att stödja, microsoft var lite skumt på den fronten.microsoft talesmän konstaterade att företaget förstår frågorna runt fönster 7 stöd, men gav inga uppgifter om huruvida ett sådant stöd skulle vara tillmötesgående.i stället har vi följande bilder:

– bilder på grund av pc perspektiv.

det finns vissa egenheter till allt det här.det finns ingen anledning att tro att dx12 skulle bli bakad i alla stationära kort från amd och nvidia men på något sätt saknas från 20% av nya spelare persondatorer inte när spel bärbara datorer är välförsedd med dx11 kort, från topp till tå.antingen microsoft tror att informationen kommer plötsligt ökade fram till den övre änden av spel gpu marknaden medan hoppa dx12, eller om det finns faktorer som påverkar dx12 förenlighet som ingen har gjort det tydligt.

dessutom, uppskattni nike skor ngsvis 50% av alla spel persondatorer har tillgång, starkt antyder att ja, fönster förenlighet kommer att delas upp på något sätt.vår bästa gissning på denna punkt är ett fönster 8 avhuggna.från och med nu, ång – undersökning visar windows 7 med 50.55% av marknaden och fönster 8 håller bara över 21% för både 8 och 8.1 i kombination.

utan tillgång till förväntade till jul 2015, och det har definitivt en möjlighet att skapa stöd för mantel.företaget kommer att få sitt eget tillkännagivande om dx12 senare i dag; vi uppdatera denna post omfattar uppgifter, när sådana finns tillgängliga.att api – på ett stort antal kort är en stor seger för spel, men med tanke på att mantle mest bidrar till att situationen var en mäktig gpu är tillsammans med en låg slut cpu, vi förväntar sig otroligt språng råda på gamla hårdvara.om inte dx12 innehåller optimizations för att förbättra gpu prestanda i sätt mantel är adress, gamla kort på modern programvara kommer endast att se mycket små ökningar.

märkte inwell enligt vissa nvidia repetitioner, de hade en grupp som arbetar med microsoft i fyra år för att få dx12 till alpha.dessa typer av mjukvaror tar mycket lång tid att bygga upp, du vet.

dessa är eliten som arbetar på microsoft, moral åt sidan.de mycket mer aktiva än genomsnittet.om det tog så lång tid att få dx12 redo, skulle jag gissa att det för att de höll på att det fram till dess att de utsattes för påtryckningar, och inte för att det var i allmänhet är klar.

du måste lugna din utsläpp så att du alltid har nästa enskilda / revolutionära saken klar ifall någon är på väg att en upp dig.

verkligen.en ny directx i allmänhet är tillsammans med en ny version av windows, och vanligtvis även samtidigt som nya gpu arkitekturer kom till marknaden, så att nya viktiga egenskaper kan stödjas (såsom geometri shaders i d3d10 eller tessellation och beräkna shaders i d3d11).

jag skulle tro att frigörandet av dx12 är i slutet av 2015, eftersom nvidia och / eller amd har säkert en grafikprocessor uppdateringar också redo i tid.

Det här inlägget postades i nike skor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.