nike skor dåliga kundservice blirkun

dåliga kundservice blir

kunden kan inte alltid ha rä nike skor tt, men att kunden alltid är viktigt.jag har tänkt på det här en hel del efter lite senare, att erfarenheter i kingston butiker och restauranger.

min familj och jag gör en massa shopping, och vi har affärer går vi tillbaka igen och igen.vi kan inte köpa nåt varje gång, men vi brukar gå till något särskilt i åtanke och lämnar minst 100 dollar lättare.det kanske inte verkar så mycket, men eftersom vi gör den några gånger i månaden, det stämmer.

vi är bekanta ansikten i flera område företag, inte bara affären och home depot – även om jag tror att vi bör få en plakett till affären måla avsnitt.(2006 på den här platsen samma två liter färg var retinted fyra gånger tills mrs bailey äntligen lämnat oss ifred.se samma tjänst folk igen och igen, tillräckligt ofta för att utbyta artigheter och prata lite om livet utanför butiken.om vi haft en försäljare många gånger (eller ännu en gång och han eller hon var fantastisk, jag kommer verkligen att gå online och fylla ut oss vad vi gjorde i dag undersökning och sjunga den person som hyllar.

det här är en logisk förlängning av min familj erfarenhet med staden.folk pratar.främlingar på bussen, doktorn kontor, i linje med en affär det nike skor just vad folk gör.jag gillar det.det påminner mig om att bo i maritimes, där ni ha mjölk skulle kunna förvandlas till en timme långa evenemang på grund av oundvikliga samtal har du längs vägen.

jag gillar den här känslan av kontakter, inte för att jag förväntar mig att någon särskild behandling, utan för att det får mig att känna efter nio år, min familj är en del av staden.så när vi stöter på några mindre än vänlig man, jag förbryllad.

till exempel, ett par helger sedan, min kära kollega och jag gick till en dator, en affär.vi har varit där många gånger under de senaste fem åren, och har köpt något betydande varje gång.denna dag min kille med en stor väska av grönsaker som vi köpte på marknaden.han var runt en telefon, när en försäljare kom fram till honom och informerade honom om att konsumenterna måste ge upp sina väskor eller lämna butiken.så han lämnade affären, och väntade utanför medan jag köpte en ny dator.

jag förstår att affärens policy, men vill också hoppas att lagra anställda skulle kunna vara sunt förnuft i enskilda fall.tror de att han kommer att göra med en stor, var telefonen i bland chard?

även om det inte var absolut ingen utanför väskor som tillåts i affären, det kan ha varit ett sätt att ta itu med frågan.min partner är en veritabel inkarnationen av (en mer kompetent och stilig) dudley har rätt. han upprätthåller lagen gillar det hans jobb.att bli behandlad som en potentiell – – bara för att han hade handlat förolämpade honom.

som en nyfiken åt sidan, jag har varit i samma affär med påsar och ingen har gett mig några påsar eller lämna ultimatum.jag kanske ser mer pålitlig?

vissa andra butiker boggle på grund av deras på ett tillförlitligt sätt frånvarande kundservice.jag är ganska säker på att jag kan tälta i någon av de tonier butiker på prinsessan innan någon av personal skulle kontakta mig.de ser på mig och ta på sig på grund av min ålder, storlek eller upplevda inkomster som jag måste inte vara där för att köpa nåt.

som ett experiment, jag tittade på skor i en utomhus redskap affär i 10 minuter utan att någonsin ha kontakt med en försäljare, även om han log åt mig när jag lämnade.jag slutade att göra inköp på smith arméns överskottslager i stället.

och sedan har vi de möten som det kan hända var som helst, nike skor utan att göra mig förbannad ändå.när min partner och jag gick ut för att äta middag utan barnen!woo – hoo!häromkvällen, vår server riktas alla hennes uppmärksamhet till min partner, inte ens när jag beställde min måltid.

jag har tidigare beställde samma sak, på samma plats oc nike skor h fick ett köttfritt alternativ, så när servern frågade om jag ville ha bacon, jag avböjde.i stället för att bacon, min måltid anlände med kyckling på.

när jag frågade henne om det, hon huffed, jag har jobbat här i fem månader, och det har alltid varit så här.vad jag hört var kvinna, varför har du ber inte kyckling när du borde ha vetat att det var där?nu kör över, så jag kan prata med en intressant man.är helt fel för konsumenterna att behandla folk i tjänstesektorn, som om de är i själva verket anställda.i en stad som kingston, där ett heltidsjobb är ett privilegium som åtnjuts av relativt få, vi skulle göra klokt i att komma ihåg att en av oss skulle kunna arbeta detaljhandels – eller i en restaurang för att få det att gå ihop.

men bara för att jag ber dig att ge mig något som jag behöver eller vill inte göra misstaget att agera som om jag har några alternativ.kunder kan inte alltid ha rätt, det är sant, men det är allt du har.och i kingston, folk pratar.

Det här inlägget postades i nike skor och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.